9-А клас

   9-А клас,03 лютого, українська мова, дистанційне навчання
Тема: складнопідрядні речення з підрядними допустовими
Мета: продовжити роботу з вивчення підрядних речень; навчати учнів виділяти серед підрядних речень підрядні допустові; навчати учнів утворювати речення такого типу й використовувати їх у мовленні
 1. Опрацюйте теоретичний матеріал
Складнопідрядні речення з підрядними допустовими і наслідковими

Складнопідрядним реченням з підрядним наслідковим називається таке складне речення, у якому підрядна частина вказує на наслідок дії, про яку йдеться в головній частині. Листя горобини з зеленого стало жовтим, так що його важко було відрізнити від ягід (В.Гжицький).  [ ],  (так що  ).

Підрядна наслідкова частина майже завжди займає місце після головної частини і приєднується сполучником так що, який не розділяється комою. Від головної частини до підрядної питання поставити неможливо.

РОЗРІЗНЯЙТЕ!
(підрядна способу дії і ступеня)
1. Очерет шумів так, що заглушав навіть думки (М. Коцюбинський).

(підрядна наслідкова)
2. Погода стояла тепла і сонячна, так що шибки на вікнах аж миготіли (Г. Тютюнник).

Складнопідрядним реченням з підрядним допустовим називається таке складне речення, у якому підрядна частина виражає твердження, всупереч якому дія головної частини все ж відбувається.  1. Хоч земля вся укрита снігами, моє серце живе


2. Йшли в степи майстри ланів, дарма що дощ холодний сіяв (Д. Луценко).



Підрядна допустова частина відповідає на питання незважаючи на що? всупереч чому? і приєднується до головної сполучниками хоч (хоча); дарма що; незважаючи на те,
що; хай; нехай; нащо
; сполучними словами куди не; де не; скільки не; як не; які не.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Якщо підрядна допустова частина стоїть перед головною частиною, у реченні можуть бути протиставні сурядні сполучники а, та, зате, проте, однак, але.  1.  Хоч і тепло вже,  а осінь вже підходить крадькома (Н. Забіла).  2. Хоч козацька держава існувала недовго, однак вона мала вирішальний вплив на розвиток національної свідомості  (із журналу)
   2. Виконайте завданняВправа 1.
І. Спишіть речення, виділяючи підрядні частини  комами.  Підкресліть підрядні сполучники. Визначте вид речень. Накресліть схеми речень.

1. Попенко, запихаючись булкою на весь рот так що за обома щоками його наче два кулаки стриміло усміхнувся очима (Панас Мирний).  2. Теплий туман слався по полю і налив балку по самі вінці так що дерева потопали в ньому  (М. Коцюбинський). 3. Хлопці вийшли до села з заходу так що тепер їм не було чого боятися  (Г. Тютюнник). 4. Місяць, підводячись вгору, пірнає в загустілу хмару так що видніється лише срібний край (М. Стельмах). 5. Молоді, чорняві скрипалі позакидали голови назад так що на їх ледве держалися шапки (І. Нечуй-Левицький). 6. Здоровенний дуб розлягся, розширився своїм
кострубатим* гіллям так що аж темно під ним (М. Коцюбинський).

Д.з.-впр д.з.(хатка), ст.93




04 лютого 2022, дистанційне навчання, українська література
Тема: Т. Г. Шевченко - геніальний поет, мислитель, пророк. Рання творчість митця. Поезія "Думи мої,,,"
Мета: поглибити знання про життєвий і творчий шлях поета; визначити етапи життя Шевченка, періодизацію його творчості; проаналізувати поезію "Думи мої"
1. Після зустрічі в ZOOM переглянути відеоматеріал 

2. Опрацювати матеріал підручника, ст.198 про поезію "Думи мої..."та прослухайте, як звучить ця поезія у рок-виконанні



3. Запишіть у зошит основні події із життя Шевченка за матеріалом на ст.192-196
Д.з.- прочитати баладу "Причинна"(в інтернеті читаємо, бо у підручнику тексту немає)



08 ЛЮТОГО  2022 р   . УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Тема: рання творчість Шевченка (загальний огляд)
1. Опрацювати матеріал підручника, ст. 199-200)
2. Переглянути відеоурок 

3. Законспектувати матеріал про періодизацію творчості Шевченка

Д.з. -прочитати поезію "Тарасова ніч"

Комментариев нет:

Отправить комментарий